fredag 8 oktober 2010

säsongsvila /summering 2010

Ibland sammanfaller för tidiga morgnar på jobbet med förkylning och allmän höstletargi så man inte tränar på 5 dagar - vilket ger extra dåliga förutssättningar för säsongens sista planerade tävlingar.

Misströsta? No way, José!

Man gör helt enkelt DNS i Hässelby och Bålsta, skjuter upp träningen några dagar till och kallar hela kalaset för "säsongsvila".

Således kan (den redan till mellansäsong utnämnda) säsongen 2010 sumeras kort och oinspirerat:

  • STHLM-marathon: Icke-godkänt. Simple as that.
  • Halvmarathon (GBG, Visby): Godkänt. No more, no less.
  • Lidingö: Väl godkänt (om än ej med högsta betyg)
  • 10 k: DNS. (Är en inställd tävling också en tävling?)

Kvarstående (mörka, regntunga och allmänt dysforiska) del av 2010 skall jag, skorna, plastcykeln och trainern ägna åt monoton träning i avsaknad av dagsljus. Bättre än så blir det inte!

Masterplanen för 2011 blir

träna!
spring STHLM-maran under skamgränsen
Gör bländande resultat på Lidingö (eller kanske i Berlin??)

3 kommentarer:

  1. Kul att Lidingö gick så bra.

    Jag gör också en DNS på Hässelbyloppet imorgon. Har haft så mycket skador så jag vågar inte springa fort på asfalt och riskera nya skador innan NYCM.

    Såg att du funderade på Berlin. Har du sprungit där tidigare?

    SvaraRadera
  2. Synd på Hässelby, en mil genom förorten på asfalt tapetserat av blöta löv är betydligt roligare än det låter.

    Aldrig sprungit Berlin, men jag är sugen på ett klassiskt lopp och kvalar inte in till New York eller Boston (än!).

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Att kvala in till NY eller Boston ligger en bit fram för mig också.....

    Är glad om jag fixar sub 3:30 på NYCM i år. Om allt går bra kanske jag får en tid ner mot 3:15-3:20 på SM i sommar men då skall allt klaffa.

    MVH

    SvaraRadera